Чотири бетховенських циклу Саліма Ашкар

Салім Ашкар, один з найяскравіших піаністів свого покоління, представляє бетховенські цикли – в Берліні, Ізраїлі, Оснабрюке і Празі.
І всюди він буде грати на концертних роялях C. Bechstein.
Відеопрезентація перед концертом і дискусія після виконання сонат дозволять піаністу перекинути смисловий місток між різними містами, країнами, епохами та культурами.
img

Центральним компонентом бетховенського проекту, задуманого Салімом Ашкаром, стане концертний цикл, в який включені всі 32 сонати великого композитора. Берлінський «Концертхаус» у співпраці з компанією «К. Бехштейн» організовує проведення цього заходу в німецькій столиці. Для кожного з восьми концертів, присвяченого певній темі, був підібраний свій концертний майданчик. Цикл відкриється 22 вересня 2016 року в Залі ім. Вернера Отто ( «Концертхаус»), потім буде вечір в Єврейському музеї (7.10.2016 р), музеї родини Мендельсон (Mendelssohn-Remise, 19.11.2016 р), Берлінській академії мистецтв (15.12.2016 р), центрі «Штільверк» (stilwerk Berlin, 9.2.2017 р), «Віллі Елізабет» (11.3.2017 р) і Залі ім. П’єра Булеза в новій Музичній академії Даніеля Баренбойма і Едварда Саїда (5.4.2017 р). Вінцем бетховенського циклу стане заключний концерт, який відбудеться у Великому залі «Концертхаус» 4. червня 2017 року.

Бетховен: «тоді» і «зараз»

Салім Ашкар народився в Назареті, здобув освіту в Європі, живе в Берліні. Бетховена він вважає новатором, якій вчинив справжню революцію в музиці. «Поряд з виконанням бетховенських сонат я хотів дослідити історичний контекст, в якому вони створювалися, їх сприйняття за часів Бетховена і в наступні роки», – говорить Салім Ашкар. Основну увагу піаніст приділяє змішанню кордонів – між політичними утвореннями, релігіями, окремими людьми і суспільством в цілому – в розрізі технічних можливостей і сприйняття публікою. А майданчики, обрані для виконання циклу, просто геніально відображають різні аспекти «людської і культурної спадщини» Бетховена. Більш детальну інформацію про цей цикл дивіться тут: www.konzerthaus.de/de/begegnungen-mit-beethoven

Бетховен в Ізраїлі

В Ізраїлі вже відбулися п’ять з восьми фортепіанних вечорів, в рамках яких Салім Ашкар грав сонати Бетховена. Назарет, Єрусалим, Хайфа та Тель-Авів: для концертів піаніст підібрав найрізноманітніші майданчики, від ісламського університету до християнської церкви, які відображають різні (в тому числі релігійні) межі цієї країни. Під час захоплюючої музичної подорожі піаніста супроводжувала знімальна група: відеодокументацію можна буде подивитися і в Берліні. Салім Ашкар доповнив цикл ще трьома фортепіанними вечорами, які пройдуть в Ізраїлі в січні 2017 року. І знову на сцені – концертний рояль C. Bechstein!

Бетховен на фестивалі Morgenland

3 вересня 2016 року в Оснабрюці Салім Ашкар починає наступний бетховенський цикл, який буде виконаний на роялі C. Bechstein. В рамках цьогорічного фестивалю Morgenland піаніст запрошує на чотири фортепіанних вечора, які відбудуться 3.9., 28.9., 10.11. і 08.12.2016 року в будинку-музеї Фелікса Нуссбаума; ще чотири сольні концерти заплановані на 2017 рік. Художник Фелікс Нуссбаум народився в 1904 року в Оснабрюці, загинув в 1944 році в Освенцімі. Бетховенський цикл в Оснабрюці організований за підтримки фортепіанного салону Kemp – офіційного партнера компанії «К. Бехштейн ». Більш детальну інформацію про цей цикл дивіться тут: www.morgenland-festival.com/programm-94

Бетховен в Празі

У Празі йде підготовка ще одного бетховенського циклу: заплановано чотири сольні концерти Саліма Ашкара на концертному роялі C. Bechstein в Анежському монастирі, в одній з найвідоміших готичних церков чеської столиці. Концерти відбудуться 3.10. і 12.12.2016 р, а також 6.2. і 03.04.2017р

Чому Салім Ашкар, учень Даніеля Баренбойма, вирішив виконати всі чотири цикли на бехштейнівському інструменті? Сам музикант дає наступне пояснення: «Концертний рояль C. Bechstein володіє усіма якостями, які можуть ощасливити будь-якого піаніста: це чистота і сила звуку, багатство тембрально забарвлення і унікальне співуче звучання».

фото © Людмили Йереміс / C. Bechstein